Marijampolės Jono Totoraičio progimnazija

Kuprinių svėrimo akcija

Jono Totoraičio progimnazijoje vyko kuprinių svėrimo akciją. Šiais metais akcijoje dalyvavo 57 antrų klasių mokiniai.

Šios akcijos tikslas – atkreipti mokinių ir jų tėvelių dėmesį į mokyklinės kuprinės svorį ir turinį bei galimą sunkios kuprinės poveikį vaiko sveikatai. Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė, dirbanti mokykloje, vertino, kokią kūno masės dalį sudaro mokinio kuprinė ir mokino kaip tinkamai pasirūpinti savo stuburu. Pabrėžė, kad sunkesnės nei 10 % vaiko svorio kuprinės nešiojimas sukelia nugaros skausmus, skatina stuburo iškrypimą ir netaisyklingą laikyseną. Todėl kuprinių svėrimas yra sudedamoji laikysenos sutrikimų profilaktikos dalis ilgalaikėje perspektyvoje.

Rezultatai parodė, kad tik – 17  akcijoje dalyvavusių mokinių kuprinės svėrė ne daugiau 10 %  jų kūno svorio. Maksimalus, leidžiamas mokinio kūno svorio ir kuprinės santykis turėtų būti ne daugiau 15 %  kūno svorio. Akcijos metu 10-15 % kūno svorio kuprines turėjo 33 mokiniai ir  7  kuprinės buvo per sunkios, viršijo normą daugiau nei 15 % kūno svorio.

Visuomenės sveikatos specialistė akcijos metu atkreipė dėmesį ne tik į mokinio kuprinės svorį, bet ir kuprinės tipą, bei nešiojimo būdą.  Džiugu paminėti, kad visi 100% mokinių kuprinės turėjo dvi rankenas ir nešiojamos pasikabinus ant nugaros. Taip pat mokinių buvo klausiama ar sunki mokyklinė kuprinė? Dauguma atsakė, kad nesunki, tačiau 14 mokinių kuprinė buvo persunki. 9 mokiniai neturėjo atšvaitų.

Taip pat akcijos metu mokiniams  padalintos skrajutės su patarimais, kokia turi būti mokyklinė kuprinė, kad ji nežalotų vaikų, būtų praktiška, patogi bei saugi.

Specialistas pataria.

  • Tuščia kuprinė turi sverti: pradinių klasių mokiniams – ne daugiau kaip 700 g, vyresniųjų klasių mokiniams – ne daugiau kaip 1000 g.
  • Optimalus pilnos kuprinės svoris turėtų sudaryti ne daugiau kaip 10 proc. mokinio kūno masės.
    Didžiausias pilnos kuprinės svoris neturi viršyti 15 proc. mokinio kūno masės.
  • Rinkitės mokyklinę kuprinę, turinčią du reguliuojamo ilgio plačius paminkštintus diržus.
    Visada užsidėkite diržus ant abiejų pečių.
  • Nešamos kuprinės apačia neturi būti žemiau juosmens.
  • Sunkiausius daiktus dėkite į tą kuprinės dalį, kuri yra arčiausiai nugaros.
  • Tvarkingai sudėkite daiktus, kad jie neslidinėtų po kuprinės vidų.
  • Kasdien peržiūrėkite kuprinės turinį ir susidėkite tik tai dienai reikalingus daiktus.
  • Mokyklinių kuprinių išorinėje pusėje turi būti pritvirtinti atšvaitai

Parengė sveikatos priežiūros specialistė Erika Jankauskienė

Archyvai
Skip to content