Orinės karamelės gamyba

Vasario 5 dieną 4A, 1B ir 3B klasių mokiniai gamino orinę ir paprastą karameles. Veiklos pradžioje edukatorė Diana pasakė vieną taisyklę, kurios reikia laikytis: atidžiai klausyti ir girdėti. Tada davė tris pažadus: 1. Gale edukacijos turės kiekvienas po du savo rankomis pasigamintus orinės karamelės saldainius; 2. Parodys karamelės stebuklą ir 3. Paragaus dviejų skirtingų skonių saldainių.
Vėliau prasidėjo karamelės gaminimo etapai. Jų buvo 8. Pirmiausiai reikėjo išvirti karamelę iš cukraus ir vandens. Tada supilstė dalį jos į formeles. Ten sustingo ji ir gavosi ledinukai – natūrali karamelė. Likusią dalį supylė ant akmeninio padėklo, kad ji atvėstų ir mokiniai galėtų iš jos gaminti saldainius, nes išvirta karamelė būna 185 laipsnių karščio. Paskui karamelę laikė šiltai, kad būtų galima formuoti. O tada atėjo laikas „karameliniam stebuklui“. Diana vis tampė karamelę ir ji akyse šviesėjo. Nors nieko nedažė, vaikai spėliojo, kaip tai galėjo nutikti. O paslaptis paprasta į karamelę pateko oro, kuo jo daugiau, tuo ji ir būna šviesesnė, todėl ir vadinasi orinė karamelė. Visada norisi vaikams spalvingų saldainių, tad išsirinko raudoną spalvą, kuria nudažys karamelę. Gamtoje yra tik trys natūralūs dažai. Raudona spalva karamelę nudažo karminas. Jo įmaišė į karamelę ir ji tapo rausva. Kai jau karamelė buvo pilnai paruošta, kiekvienas mokinys gavo po gabalėlį jos ir labai greitai turėjo suformuoti saldainį, nes karamelė greit vėsta ir stingsta. Pirmasis saldainis daug kam gavosi ne toks kokio norėjosi, nes per ilgai bandė jį formuoti. Antrasis pavyko daug geriau, nes dirbo sparčiai. Pagamintus saldainius susipakavo ir galėjo neštis namo. O edukacijos metu gavo paskanauti dviejų rūšių saldainių: parastą karamelę – ledinuką ir orinės karamelės saldainiukus.
Visi buvo sužavėti visu gamybos procesu, buvo be galo daug gražių emocijų. Mokiniai išėjo namo nešini ne tik saldainiais, bet ir kupini gerų įspūdžių. Išlydėdama edukatorė paprašė atspėti: koks pasaulyje skaniausiais saldainis??? O ar žinote jūs??? Ogi tas, kurį pats pasigamini.
Mokiniams tokios edukacijos labai naudingos, nes jų metu ne tik išmoksta pasigaminti, bet ir įvertina kiek laiko ir darbo reikia įdėti norint kažką pagaminti.