STEAM veiklos – nuo išmanių namų iki DNR modelių

Mūsų progimnazijos 6C klasės mokiniai, lapkričio 21 d. dalyvavo TŪM II projekto „Gamtos mokslų ir matematikos akademijos“ STEAM veiklose, kurios suteikė galimybę spręsti realias problemas ir susieti teoriją su praktika. Mokiniai Į VDU STEAM didaktikos centrą vyko kartu su biologijos mokytoja Aušrele Taputiene ir informatikos mokytoju Almantu Raškausku.

Vytauto didžiojo universiteto mokslų daktaro Audriaus  Zajančkausko paskaitose „Išmanaus namo kūrimo principai ir priemonės” bei „Kaip įsirengti išmanų namą?” mokiniai ne tik susipažino su namų automatizavimo teorija, bet ir praktiškai išbandė atviro kodo programinę įrangą. Jie programavo LED šviestuvus, mokėsi valdyti išmanius prietaisus ir sužinojo apie:

  • Išmaniųjų namų veikimo principus ir funkcijas.
  • Energijos taupymo galimybes.
  • Įrengimo principus ir priemones.

Genetikos paskaitose su prof. doc. Vykintu Baubliu („DNR modelis. Teorija” ir „DNR modelis. Praktika”) mokiniai gilinosi į genetikos mokslą ir jo praktinį pritaikymą. Profesorius dalijosi žiniomis apie genetikos vaidmenį kasdieniame gyvenime, naujausius mokslo atradimus, o mokiniai, pritaikydami įgytas žinias, konstravo DNR molekulės modelį.

Šių STEAM veiklų metu mokiniai turėjo unikalią galimybę:

  • Spręsti realias gyvenimo problemas.
  • Praktiškai pritaikyti teorines žinias.
  • Nagrinėti problemines situacijas, atsižvelgdami į socialinius ir ekologinius veiksnius.
  • Ugdyti kritinį mąstymą ir kūrybiškumą.

Džiaugiamės, kad dalyvaudami Tūkstantmečio mokyklų projekte galime suteikti mokiniams tokią vertingą praktinio mokymosi patirtį, kuri padeda geriau suprasti tiek technologijų, tiek gyvybės mokslų subtilybes.

Biologijos mokytoja Aušrelė Taputienė

Informatikos mokytojas Almantas Raškauskas


Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.