Pamokos – už mokyklos ribų

2018 m. spalio 17 dieną 40 progimnazijos mokinių ir keturios mokytojos, vykdydami integruotą geografijos, istorijos, lietuvių kalbos ir muzikos dalykų projektą, išvykome į edukacinę ekskursiją maršrutu  Aušvicas – Kutna Hora – Praha.

Apsilankėme buvusioje Aušvico koncentracijos stovykloje, kurioje šiuo metu įkurtas muziejus. Sukrečianti ekspozicija liudija apie visišką žmogiškumo praradimą. Pamatėme buvusius barakus, eksponuojamus buvusių kalinių asmeninius daiktus, skurdžią ir nežmonišką kalinių buitį iliustruojančius rakandus, sargybos bokštelius, naikinimo kameras, primenančias apie tūkstančių žmonių tragediją.

Tęsėme kelionę Čekijos link. Aplankėme Kutna Hora miestelį. Viduramžiais šis miestelis buvo vadinamas Čekijos Karalystės iždu dėl čia buvusių sidabro kasyklų. Kadaise klestintis miestas buvo antras pagal dydį visoje šalyje. Apsilankėme  vėlyvosios gotikos stiliaus Šv. Barboros bažnyčioje, Visų Šventųjų bažnyčios koplyčioje. Šiurpios, bet kartu ir kerinčios koplyčios dekoracijos padarytos vien tik iš žmonių kaulų ir kaukolių – net ir altorius bei didžiulis sietynas. Skaičiuojama, jog Kaulų ir kaukolių koplyčioje ilsisi maždaug 40 tūkstančių žmonių, kurie čia buvo laidojami nuo XIII a. pabaigos, kaulai.

Saulėtą kitos dienos popietę Prahoje mus pasitiko gidė Danutė. Tęsėme ekskursiją pėsčiomis po miestą, aplankėme Prahos Hradą (pilį) –  Čekijos sostinės simbolį ir svarbiausią Prahos istorijos liudininką. Čia apžiūrėjome prezidentūrą, Hrado kiemus, didingąją net 600 metų statytą Šv.Vito katedrą, kurios požemiai tapo Čekijos karalių mauzoliejumi. Pasivaikščiojome Karolio tiltu  – vienu pirmųjų akmeninių tiltų Europoje, aplankėme rotušės aikštę su turtingą miesto istoriją menančiais pastatais, senąją rotušę su įžymiuoju astronominiu laikrodžiu, Vaclovo aikštę. Vakare apsilankėme teatre „Juodasis teatras“. Unikali „Juoduojo teatro“ koncepcija yra suprantama skirtingų tautybių žiūrovams, čia naudojama muzika, kinas, šokis, pantomima ir įvairūs technikos stebuklai.

Kelionė suteikė daug įdomios ir naudingos informacijos, nepakartojamų įspūdžių, pagilino jau turimas žinias ir įkvėpė norą keliauti bei mokytis užsienio kalbas. Visi parvykome pavargę, bet geros nuotaikos.

Daugelyje Vakarų Europos valstybių įprasta, kad dalis pamokų ir edukacinių užsiėmimų vyksta ne mokyklose, bet daugybėje skirtingų erdvių. Tyrimai įrodė: pamokos už mokyklos ribų yra daug efektyvesnės, paveikesnės ir turi gerokai didesnę išliekamąją vertę. Džiaugiamės, kad mūsų mokykloje sudaromos sąlygos tokioms pamokoms ir skatinama tai daryti.